juni 6, 20191

De China Strategie van het Kabinet is geen Strategie

Op 15 mei presenteerde minister van buitenlandse zaken Stef Blok op verzoek van de Tweede Kamer de langverwachte “Beleidsnota met de strategie van Nederland ten aanzien van China”. Wat na lezing meteen opvalt is dat dit geen strategie is, maar meer een aanzet om tot een strategie te komen. Het zou ook het “jaarverslag van het overheidsnetwerk in China” genoemd kunnen worden. Wat er nu is gepresenteerd is meer een overzicht van de relatie die Nederland met China onderhoudt op velerlei terreinen en een opsomming van de problemen en risico’s die er bestaan en de mogelijke impact daarvan op de Nederlandse samenleving, maakindustrie en bedrijfsleven. Bij een strategie zijn er duidelijke doelstellingen geformuleerd om over een langere termijn iets te bereiken en is van tevoren vastgesteld welke stappen er genomen moeten worden door wie en welke investeringen, financiële- en andere middelen daarvoor nodig zijn om de gestelde doelen te bereiken.
Lees meer...
maart 1, 20191

Tunisia AgroFood Investment Seminar 2019

Dinsdag 26 Maart 2019, 09:30 – 13:00 uurKamer van Koophandel, Blaak 40 te Rotterdam Bent u benieuwd naar uw zakelijke kansen in Tunesië? Kom dan op dinsdag 26 maart 2019 naar het Tunisia AgroFood Investment Seminar. Tijdens het seminar informeren de experts u over kansen voor de export van agrofoodproducten naar Tunesië. Diplomaten van de Tunesische overheid: het ministerie van Landbouw, FIPA en het investeringsagentschap zullen aanwezig zijn om uw vragen te beantwoorden. Gezien de actuele economische ontwikkelingen in Tunesië en het open beleid van de Tunesische overheid, is dit evenement interessant voor Nederlandse bedrijven die actief zijn op het gebied van agrofood en milieutechnologie. Tijdens het seminar komt u meer te weten over de beschikbare resources, de gebruikte standaarden, technologische infrastructuur en het investeringsklimaat van Tunesië. Bedrijven die actief zijn in de volgende sectoren worden met name uitgenodigd om deel te nemen: Tuinbouw (Regulier en Biologisch) Landbouw Veeteelt Dairy Fisheries
Lees meer...
november 1, 2018Like

Seminar “Made in China 2025 – Your Business with China”

Deelname: Gratis (leden van de NCBC en van de Rabobank krijgen voorrang) 20 november 2018, 14:00 – 19:00 De Netherlands China Business Council, Rabobank en Cheung Kong Graduate School of Business (CKGSB) nodigt u uit om deel te nemen aan het seminar “Made in China 2025  – Your Business With China.” Tijdens het evenement zal de nadruk liggen op het plan “Made in China 2025” dat in 2015 werd onthuld door de Chinese premier Li Keqiang en dat nu op grote schaal wordt geïmplementeerd. Daarnaast zullen de ontwikkelingen met betrekking tot China’s Belt and Road Initiative (BRI) worden behandeld. Tijdens het evenement krijgen deelnemers informatie over de zakendoen met China, en de vele mogelijkheden. Speciale gastspreker op het evenement is Mr. Bo Ji, vice-decaan van de prestigieuze Cheung Kong Graduate School of Zakelijk (CKGSB). De in Beijing gevestigde universiteit heeft ook campussen in Londen en New York. CKGSB heeft ongeveer 15.000
Lees meer...
oktober 12, 20181

Bedrijfsbezoek aan het NVWA samen met Jiangsu FDA

Deze week is een delegatie uit de provincie Jiangsu op werkbezoek in Nederland. Deze delegatie bestaat uit 17 leden van de provinciale en stedelijke Chinese Food & Drug Administration (CFDA). De delegatie is in Nederland om meer inzicht te krijgen in de Nederlandse aanpak van onder ondere voedselveiligheid en certificering. We hebben woensdag 10 oktober de Nederlandse counterpart, het NVWA, bezocht en gesproken over risico’s en beheersing van de supply chain. Het NVWA speelt overigens ook een belangrijke rol wanneer je als Nederlandse producent of handelaar naar China wilt exporteren. Daarnaast zullen er nog een aantal bezoeken gebracht worden aan Nederlandse bedrijven op het gebied van Food, Cosmetics & Medical devices. We hebben bijvoorbeeld al een groot cosmeticamerk bezocht en een bekende snackproducent. China wordt steeds meer een consumentenmarkt en er is daarom ook zeer veel aandacht en bereidheid in samenwerking op bovenstaande gebieden. Jiangsu, met de hoofdstad Nanjing, is
Lees meer...
september 27, 2018Like

Agrobeurs en missie Zuid-Marokko

Internationale landbouwbeurs Dakhla-Oued Ed-Dahab Namens de Kamer van Landbouw van Dakhla-Oued Ed-Dahab & de regionale directie Landbouw van Dakhla-Oued Ed-Dahab nodigen wij u w bedrijf uit om deel te nemen aan de beurs en B2B activiteiten die worden georganiseerd van 27 – 29 September tijdens de 3e editie van de internationale landbouwbeurs Dakhla-Oued Ed-Dahab (Faid 2018). Mis deze kans niet voor uw bedrijf en wees welkom van 27 – 29 September! De kosten zijn slechts 650,- euro BTW* voor een compleet verzorgde stand van 16 m2 inclusief events, bedrijfsbezoeken, ronde tafel, airport pick-up & drop off! Inclusief gratis hotelovernachting, aangeboden door de beursorganisatie voor de eerste 10 deelnemers Waarom deelnemen: Marokko groeit snel en de Marokkaanse overheid investeert veel in de ontwikkeling van het land. Door de sterke economische groei krijgt ook Zuid-Marokko veel aandacht en worden er hier snel nieuwe projecten gelanceerd op het gebied van Land- en Tuinbouw,
Lees meer...
september 12, 2018Like

Boudewijn Poldermans: opening Yili Innovation Centre

SPEECH door BOUDEWIJN POLDERMANS (包德文), Vice-voorzitter van de Netherlands China Business Council (荷中商务理事会)tijdens de openingsceremonie van de Yili Innovation Center Europe in Wageningen op 12 september 2018 Bron: Netherlands China Business Council Meer…
Lees meer...
januari 2, 2018Like

Handelsmissie naar Dubai & Abu Dhabi 2018

Zakendoen in Dubai & Abu Dhabi Ga mee op fact finding missie naar de Verenigde Arabische Emiraten en ontdek de kansen & mogelijkheden. Tegelijk met de Gulfood exhibition en het Dubai Food Festival, organiseert CGCB International B.V. van 20 tot en met 25 februari 2018 een nieuwe; Fact Finding Missie naar Dubai & Abu Dhabi De Verenigde Arabische Emiraten staan bekend als hub voor internationale handel en een zeer snelle adaptatie van technologie en innovaties. Inmiddels zijn er al veel Nederlandse bedrijven actief op allerlei verschillende gebieden. Het land is sterk actief om relatief nieuwe sectoren snel door te ontwikkelen zodat de afhankelijkheid van olie-gerelateerde inkomsten veranderd. Dit biedt Nederlandse bedrijven zeer goede kansen om tijdens de missie kennis te maken met de wijze van zakendoen en mogelijkheden om aan de slag te gaan. Er zijn vooral kansen in sectoren zoals transport & logistiek, handel, financiële dienstverlening, luchtvaart & havenontwikkeling,
Lees meer...
juli 1, 2017Like

Handelsmissie Beauty & Health to Hong Kong 2017

E-commerce in China Een consumentenmarkt met 1,5 miljard potentiële Chinese consumenten. Ga mee met de E-commerce en Export missie tegelijk met Cosmoprof naar Hong Kong en China en ontdek de kansen en mogelijkheden voor uw bedrijf. Handelsmissie E-Commerce & Beauty naar Hong Kong van 13 t/m 18 november 2017 Springplank naar ‘s werelds grootste consumentenmarkt:China is niet alleen de grootste economie, maar kent ook ’s werelds grootste consumentenmarkt. Door de toenemende welvaart en de groeiende Chinese economie zullen er in 2030 ongeveer een miljard Chinese middenklassers zijn. Westerse producten zijn populair:Door de snelle inkomensgroei en slechte ervaringen met sommige lokale producten neemt de vraag naar westerse kwaliteitsproducten bovendien snel toe. Over heel China schieten (luxe) winkelcentra uit de grond, waar men kwalitatief goede buitenlandse producten kan kopen. Importeurs en distributeurs zijn bijvoorbeeld op zoek naar partners op het gebied van Beauty & Health en Dutch design-artikelen.E Commerce groeit snel!:Daarnaast kent ook
Lees meer...
februari 8, 2016Like

Join the consumer goods trade mission to China! | KLM BlueBiz

https://www.bluebiz.com/en/BizClubs/Club-China-News/join-the-consumer-goods-trade-mission-to-china With the right proposition, e-commerce channels and fulfillment partners, China can be a promising export market for even the smallest of consumer brands. On May 29 a compact and determined group of entrepreneurs is heading for China to find the answer to their question: how to sell my consumer product to the Chinese? Participants can still join the 7-day trade mission to Hangzhou, Shanghai, Shenzhen and Guangzhou. The ‘E-Commerce and Consumer Goods’ trade mission is organised by NCH (The Netherlands Council for Trade Promotion), CGCB International and the Dragons Business Club. On board the KLM-flight to Shanghai will be owners, MDs and CEOs of companies and brands in confectionery and cakes, vitamin supplements, organic food, olive oil, professional sports equipment and logistics. They share the same fantasy… what if one per cent of all Chinese consumers would buy my product on a regular base? “Some estimates are that in
Lees meer...
oktober 25, 2015Like

Handelsmissie E-Commerce & Export naar China oktober 2015

In navolging van de succesvolle handelsmissie E-Commerce & Export in maart jongstleden, organiseert CGCB International BV in samenwerking met het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering (NCH) van 25 tot en met 30 oktober 2015 een nieuwe; E-Commerce, Fashion en Exportmissie naar Beijing, Shanghai en Hangzhou. China is momenteel ‘s werelds snelst groeiende consumentenmarkt en biedt Nederlandse bedrijven diverse kansen en mogelijkheden. Voor Nederland is China een belangrijke handelspartner. Binnen de EU is Nederland, na Duitsland, de belangrijkste handelspartner en daarnaast de twee na grootste investeerder in China. Tijdens deze missie bieden wij u de kans om de vele mogelijkheden, die de Chinese markt biedt te verkennen. Waarom deelnemen? ‘s Werelds grootste consumentenmarkt: China is niet alleen de grootste economie, maar kent ook ’s werelds grootste consumentenmarkt. Door de toenemende welvaart en de groeiende Chinese economie zullen er in 2030 ongeveer een miljard Chinese middenklassers zijn. Westerse producten zijn populair: Door de
Lees meer...
maart 22, 2015Like

Handelsmissie naar China – maart 2015

Verken ‘s werelds grootste consumentenmarkt Van 22 tot 28 maart organiseert het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering (NCH)  i.s.m. CGCB International BV een multisectorale Import & Export missie naar Hangzhou, Shanghai, Shenzhen en Guangzhou wanneer ook premier Rutte en staatssecretaris Mansveld Shanghai en Shenzhen zullen bezoeken, die overigens Hangzhou en Guangzhou niet zullen aandoen. Een aantal collectieve programma-onderdelen zullen samenvallen met het programma van de missie Rutte. De investering voor ‘startende’ exporteurs die (nieuwe) markten willen verkennen is slechts € 450,00* voor NCH-leden en € 750,00* voor niet NCH-leden. China is momenteel ‘s werelds snelst groeiende consumentenmarkt en biedt Nederlandse bedrijven diverse kansen en mogelijkheden. Voor Nederland is China een belangrijke handelspartner, binnen de EU staat Nederland na Duitsland op de 2e plaats en is daarnaast de twee na grootste investeerder in China. Tijdens deze missie bieden wij u de kans om de vele kansen en mogelijkheden die de Chinese markt
Lees meer...
februari 5, 2014Like

Nederland-Marokko Investeringsconferentie

In samenwerking met de Nederlandse ambassade in Marokko,  Nederlands Centrum voor Handelsbevordering en CGCB International organiseert het Marokkaans investeringsbureau (Moroccan Investment Development Agency) een investeringsconferentie. Het evenement vindt plaats op woensdag 5 februari 2014 om 9:00 in het Hilton Hotel aan de Apollolaan 138 te Amsterdam. Morocco: a stable and attractive country for investors Programma: 09:00 – 09:30 : Registratie en koffie 09:30 – 12:00 : Start conference Welkom Vertegenwoordiger van de Nederlandse overheid H.E. Ambassador to the Kingdom of Morocco, Mr Abdelouahab BELLOUKI Introductie door hoofd economische zaken van de Nederlandse ambassade te Rabat, de heer  Roeland Kollen Speech door de directeur van het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering (NCH), de heer Jan Siemons Presentatie ‘Morocco, more business’ – Adil CHIKHI, directeur en hoofd Business Development van het Marokkaans investeringsbureau —  Moroccan Investment Development Agency (AMDI) Ervaringen van Nederlandse bedrijven over zakendoen in Marokko Q&A 12:00 – 13:00 : Netwerkreceptie
Lees meer...
mei 27, 2013Like

Handelsmissie naar Tanger (Marokko) – 2013

De Rotterdamse wethouder Jeannette Baljeu (Haven, Verkeer en Regionale Economie), is van 20 tot 23 mei 2013 met dertien Nederlandse bedrijven afgereisd naar Tanger, Marokko. Het doel van deze handelsmissie is het bevorderen van de zakelijke relaties en handel tussen Marokko en Nederland. Er zijn vele kansen voor Nederlandse bedrijven die zaken willen doen in de snelgroeiende Marokkaanse economie, met name in sectoren als havenontwikkeling, infrastructuur, transport en logistiek in het noordelijke deel van Marokko. Tanger is de twee na belangrijkste industriële centrum van Marokko na Casablanca. Als een van de belangrijkste vrijhandelszones ter wereld, en een van de grootste havens in Afrika, kan Tanger Med meer dan 600 miljoen consumenten in Europa, Afrika en Noord-Amerika bereiken. De Nederlandse handelsdelegatie heeft deelgenomen aan een intensief driedaags programma met onder meer: Een ontmoeting met de Marokkaanse minister van equipment en transport, de heer Rabbah en zijn staf. Evenals een presentatie over
Lees meer...